czwartek, 23 maja 2019

Łukasz 11.1. - Co można dostać od Boga

Pewnego razu, gdy był w pewnym miejscu i właśnie skończył się modlić, któryś z uczniów odezwał się do Niego:
- Panie, naucz nas również się modlić, tak jak Jan nauczył swoich uczniów/naśladowców.
Jezus odpowiedział więc:
- Gdy się modlicie, zwracajcie się tak: Ojcze nasz w niebie, niech będzie święte imię Twoje, niech przyjdzie Królestwo Twoje, niech Twoja wola się stanie, zarówno w niebie jak i na ziemi. Chleba naszego codziennego daj nam każdego dnia. Odpuść nam nasze grzechy, bo i my odpuszczamy tym, którzy są winni wobec nas. I nie poddawaj nas próbie, ale wyrwij od złych rzeczy.
I mówił im też dalej:
- Jeśli ktoś z was, mając przyjaciela, poszedłby do niego w środku nocy i powiedziałby: "Pożycz mi jakieś trzy bułki, bo zawitał do mnie mój stary przyjaciel i nie mam nic, żeby mu podać", a tamten odpowiedziałby ze środka: "Nie rób mi problemów, drzwi są już zamknięte i moja rodzina jest ze mną w łóżku, nie mogę się nawet podnieść, żeby ci je dać", to mówię wam, że jeśli nie wstanie z powodu waszej przyjaźni, to wstanie z powodu jego natręctwa i da mu tyle, ile potrzebuje. Mówię wam więc teraz: proście, a będzie wam dane; szukajcie, a znajdziecie; pukajcie, a zostanie wam otworzone. Bo kto prosi, ten otrzyma; a ten, kto szuka - znajdzie; a temu, kto puka, zostanie otworzone. A jeśli ktoś poprosi swojego ojca o chleb - to czy dostanie kamień? Albo gdy poprosi o rybę - to czy dostanie węża? Albo gdyby poprosił o jajko - to czy dostanie skorpiona? Jeśli więc wy, będąc złymi / mającym z natury złe zapędy, umiecie dawać dzieciom dobre dary, to o ile bardziej wasz Ojciec z nieba da Ducha Świętego tym, którzy Go proszą?

na podstawie: Łuk. 11,1-13

[dalej - CO SIĘ DZIEJE PO WYRZUCENIU DEMONA]
[poprzednio - TO, CO NAJISTOTNIEJSZE]
[do początku tej serii]






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz