niedziela, 2 lutego 2020

Apokalipsa 109 - Gwoli uzupełnienia: wizje tronu w Starym Testamencie

Przejrzałem, co mówi więcej na temat tych pierwszych wersetów blog objawienie365.blogspot.com i jest kilka dodatkowych ciekawych rzeczy o tronie, o których można napomknąć, pochodzących ze Starego Testamentu:

1 Król. 22,19: Zaś on rzekł: Dlatego słuchaj słowa WIEKUISTEGO! Widziałem WIEKUISTEGO siedzącego na Swoim tronie, a przy Nim, po Jego prawicy i lewicy, stały wszystkie zastępy niebios (NBG).

Iz. 6,1-2: W roku śmierci króla Ozjasza ujrzałem Pana , siedzącego na wysokim i wyniosłym tronie, a tren Jego szaty wypełniał świątynię. Nad Nim unosili się Serafini. Każdy miał po sześć skrzydeł; dwoma zasłaniał sobie oblicze, dwoma zasłaniał swe nogi, a dwoma unosił się w górze (BT/BP).

Ezech. 1,1.4.26-28: W trzydziestym roku, w czwartym miesiącu, piątego dnia tego miesiąca, gdy byłem wśród wygnańców nad rzeką Kebar, otworzyły się niebiosa i miałem widzenie Boże. (...) I spojrzałem, a oto gwałtowny wiatr powiał z północy i pojawił się wielki obłok, płomienny ogień i blask dokoła niego, a z jego środka spośród ognia lśniło coś jakby błysk polerowanego kruszcu. (...) A nad sklepieniem, nad ich głowami, było coś z wyglądu jakby kamień szafirowy w kształcie tronu; a nad tym, co wyglądało na tron, u góry nad nim było coś z wyglądu podobnego do człowieka. A wyżej ponad tym, co wyglądało na jego biodra, widziałem jakby błysk polerowanego kruszcu, z wyglądu jak ogień wewnątrz niego, a w dół od tego, co wyglądało na jego biodra, widziałem coś, co wyglądało na ogień i wokoło niego blask. Jak wygląda tęcza, która pojawia się na obłoku, gdy pada deszcz, tak wyglądał wokoło blask tego, co pojawiło się jako chwała Pana; gdy ją ujrzałem, upadłem na twarz. I słyszałem głos tego, który przemówił. (BW)

Dan. 7,9-10: Patrzałem, aż postawiono trony, a Przedwieczny zajął miejsce. Szata Jego była biała jak śnieg, a włosy Jego głowy jakby z czystej wełny. Tron Jego był z ognistych płomieni, jego koła — płonący ogień. Strumień ognia się rozlewał i wypływał sprzed Niego. Tysiąc tysięcy służyło Mu, a dziesięć tysięcy po dziesięć tysięcy stało przed Nim. Sąd zasiadł i otwarto księgi (BT).

Zwłaszcza opis podany przez Ezechiela idealnie pasuje do opisu Jana, co więcej - podaje jeszcze więcej szczegółów.

[dalej - SZKLANE MORZE PRZED TRONEM]
[poprzednio - DWUDZIESTU CZTERECH STARSZYCH W ZŁOTYCH KORONACH]
[do początku tej serii]







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz