środa, 4 września 2013

WIEK ZIEMI, cz. 4, Moment pędu (karuzela)

Kent Hovind
WIEK ZIEMI
cz. 4

Przygotowałem pewien diagram, do którego będę odnosił się w trakcie seminarium. Biblia uczy nas, że około 6 tys. lat temu Bóg wszystko stworzył. 4400 lat temu nastąpił potop, który wszystko zniszczył. 2000 lat temu przyszedł Jezus i od tego momentu rozpoczęliśmy współczesny kalendarz. Dziś mamy rok 2003 (w trakcie nagrywania tego seminarium - dop. wł.). Na tym wykresie każde 2,5 cm = 150 lat. Gdybym zastosował taką samą skalę na drugim wykresie, dla 20 miliardów lat, to miałby on 3400 km długości. Nie chciałem przynosić tak długiego wykresu, więc zastosowałem inną skalę.

Profesor (patrz - część poprzednia) powiedział, że nie wie, skąd wzięła się materia, dlatego zapytałem: skąd wzięły się prawa fizyki? Kto stworzył grawitację i jej reguły, siłę odśrodkową, bezwładność? Kto nadał te prawa? Odpowiedział:
- Niestety, tego nie wiemy.
- A czy może mi pan powiedzieć, skąd wzięła się energia?
Aby wprowadzić coś w ruch, potrzebna jest energia. Latamy dzięki energii paliwa. Stwierdził:
- Na to też nie mam odpowiedzi.
- Czy mogę zadać panu kolejne pytanie?
- Ależ oczywiście. Co jeszcze chciałby pan wiedzieć?...
"Co jeszcze?" Jak to?! Przecież nic konkretnego mi jeszcze nie powiedział! Zapytałem:
- Czy macie w Berkeley karuzelę?
- Niestety nie.
- To niedobrze - odpowiedziałem. - Powinniście sobie taką sprawić. Przy jej pomocy można nauczyć się kilku istotnych lekcji naukowych.

Załóżmy, że wsadzimy na nią czwartoklasistów. Następnie zatrudnimy licealistów, aby mocno rozkręcili karuzelę w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Osobom, które mają zegarki cyfrowe, później wyjaśnię, o co chodzi...

Dzieci w trakcie rozkręcania będą przechodziły przez cztery fazy:
  • Faza 1 - dzieci wrzeszczą na licealistów: "Szybciej, szybciej, czemu tak wolno!?"
  • Osiągając prędkość ok. 50 km/h dzieci przechodzą w fazę 2, to znaczy przestają krzyczeć. W milczeniu starają się utrzymać na karuzeli.
  • Przy prędkości ok. 100 km/h następuje faza 3 - dzieci zaczynają znowu wrzeszczeć. Tyle, że teraz chcą zatrzymania karuzeli.
  • Niestety, jest już za późno. Karuzela rozpędza się do 160 km/h i dzieci przechodzą w fazę 4 - wypadają z karuzeli. Jeśli przypatrzymy się uważnie, to zobaczymy, że dzieci kręcą się w tym samym kierunku, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, dopóki... nie trafią na jakieś drzewo albo słup. 
Zjawisko to jest znane pod nazwą zachowania momentu pędu. Jeśli kręcący się przedmiot rozpada się w środku bez tarcia, czyli tak, jak nastąpiłby Wielki Wybuch, to odpadające kawałki będą się kręciły w tym samym kierunku. Im dalej od osi obrotu, tym większa jest prędkość liniowa. Cały nasz system słoneczny bazuje na zasadzie zachowania momentu pędu.

Profesor odpowiedział:
- Rozumiem zasadę zachowania momentu pędu.
- To bardzo dobrze - odpowiedziałem. - W takim razie proszę odpowiedzieć na pytanie: jeśli wszechświat miał swój początek w wirującym punkcie, to czy wszystko nie powinno kręcić się w tę samą stronę?
- Tak - odpowiedział.
- A czy wie pan, że dwie lub trzy planety obracają się w przeciwną stronę? Czy wie pan, że 8 z 91 znanych nam księżyców obraca się w przeciwną stronę? (Jupiter, Saturn i Neptun posiadają księżyce obracające się w obydwu kierunkach*). Czy wie pan, że niektóre galaktyki również? Dlaczego?
- To interesujące... - odpowiedział.
- To więcej, niż interesujące. To obala teorię Wielkiego Wybuchu!
- A co pan o tym sądzi? Dlaczego one obracają się w przeciwnym kierunku?
- To proste. Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię i zrobił to tak, aby ośmieszyć teorię Wielkiego Wybuchu.

Przyznaję, że wierzę w "Wielki Wybuch", ponieważ Biblia mówi o nim tak: niebiosa z wielkim hukiem przeminą (2 Piotra 3,10 BGU) - po grecku: "wielki wybuch". A więc "wielki wybuch" dopiero nastąpi!

Gdyby teoria Wielkiego Wybuchu była prawdą, materia rozprzestrzeniałaby się równomiernie. Jest jednak rozmieszczona nierównomiernie - istnieją skupiska gwiazd, a między nimi sa "przerwy"**.

Teoria Wielkiego Wybuchu to Wielki Niewypał. Naukowcy wiedzą o tym od dawna.

* - Astronomical Almanas for the year 1989, DC U.S., Government Printing Office 1989, s. E88.
** - Zob. Creation Ex Nihilo, grudzień 1999, s. 8.

35.43-41.14

[dalej]
[do początku]
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz