poniedziałek, 27 stycznia 2014

Jezus wiedział o Tobie już na początku

... nadchodzi godzina, w której każdy, kto was zabije, będzie sądził, że oddaje cześć Bogu. (...) Ale powiedziałem wam o tych rzeczach, abyście, gdy nadejdzie ich godzina, pamiętali o nich, że Ja wam to powiedziałem. Tego jednak nie powiedziałem wam od początku...
Jan 16,2.4 BT

Wygląda na to, że Jezus już na początku znajomości z uczniami wiedział, co stanie się z nimi dalej, po Jego śmierci. Wiedział też o swojej śmierci. O czym jeszcze wiedział już wtedy, gdy chodził po ziemi?

Może wiedział też o Tobie? O mnie?

Ale jednak nie mówił uczniom wszystkiego od razu - nie mówił im od samego początku, że za 3,5 roku umrze - nie wiem, czy którykolwiek uczeń zgodziłby się wówczas zostać u Niego. Bo jaki byłby w tym sens, skoro Mistrz za 3,5 roku i tak umrze?

Czego jeszcze nie mówił, choć wiedział o tym?...




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz