wtorek, 3 grudnia 2013

Psalm 22, Boże mój, Boże mój... - wierszem pisane

Psalm 22 - parafraza wierszem pisana:

Boże mój, Boże mój, czemuś mnie opuścił
dlaczegoś snu mego o wsparciu Twym mi nie ziścił?
Boże mój, Boże mój, wołam za dnia - Ty nie odpowiadasz
wołam też w nocy - a Ty spokoju wewnątrz mi nie dasz...

Boże mój, Boże, Tobie zaufały całe pokolenia
dzięki temu doczekali się oni wszyscy wyzwolenia
co z zaufaniem kierowali modły do Ciebie
a Ty ich wysłuchałeś, siedząc tam, w niebie

a ja tylko robakiem jestem małym
śmieją się ze mnie gardłem całym
wszyscy ci, którzy widzą mnie jak w jasny dzień
żartami swoimi ścinając mnie w całkiem pień:

zaufał Bogu! niech go ratuje!
niech go ocali, skoro go miłuje!

bo to właśnie Ty urodzić mi się dałeś
i bezpiecznie przy piersi matki mnie ulokowałeś
od tamtej pory - wiem - liczyć mogłem na Ciebie
od tamtej pory polegałem tylko na Tobie

Boże mój, Boże mój, nie opuszczaj mnie zatem
gdy serce w piersi mej ze strachu się kołacze...

jestem jak woda, która wycieka
a kości moje - jestem jak kaleka...
moje serce - jak u kresu świeca
- roztopiło się, jak wosk po wyjściu z pieca

w gardle sucho mam, jakby skorupę spękaną
język kołkiem stoi, myśl mam skołataną
sfora psów mnie obskoczyła jak jacyś rabusie
a ręce i nogi... poczułem tylko łamanie i kłucie...

a oni tylko patrzą na mnie i patrzą
jak głodne psy, co widokiem kości się raczą
i ubranie moje na strzępy rozszarpali
a wszystko to, co zostało, w karty rozegrali

a Ty, Boże mój, nie opuszczaj mnie!
bądź moją mocą i uratuj mnie!
wyrwij z pazurów tej psiej zgrai
zanim całkiem na ziemię mnie powali

a potem będę opowiadał o Tobie wszędzie wokoło
będę chwalił Cię, aż słów będzie już mało
chwalcie Boga wy wszyscy także!
bo On nie wzgardza nawet małym małżem!
nie chowa się! ale słucha wołania
i pokazuje moc, którą ma do pokazania

to dzięki Tobie właśnie pieśni płyną
chwalą Ciebie ci, co z szukania słyną
nakarmią się w końcu porządnie biedni
a serca nasze przeżyją wszystkie w kalendarzu dni

pamiętać będzie każdy o Tobie zawsze
i słowo będzie z wdzięcznością wypowiadane każde
przez wszystkich tych, co żyją na tym świecie
boś Ty król jeden jest, królów kwiecie

i ja także żyję dla Niego
dzieci moje nauczę tylko jednego
opowieści o Nim - czego dokonał
że się nie poddał, mimo że skonał


sparafrazowanie i rym własne

[inne Psalmy]





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz