środa, 13 listopada 2013

Psalm 16, Zabezpieczona przyszłość


Strzeż mnie, o Boże, bo w tobie szukam schronienia!
Rzekłem do Pana: Tyś Panem moim,
nie ma dla mnie dobra poza tobą.
Marni są ci, którzy trzymają się "świętości" na ziemi;
tych "wielkich" nie chcę nawet znać.
Ci, którzy idą za obcymi [bogami],
pomnażają swoje boleści,
nawet nie wypowiem wargami ich imienia.
Pan jest działem moim i kielichem moim,
to właśnie Ty mój los zabezpieczasz.
Sznury miernicze przydzieliły mi żyzne łany,
i bardzo mi jest miłe to moje dziedzictwo.
Błogosławię Jahwe, który dał mi rozsądek,
sumienie moje napomina mnie nawet nocą.
Stawiam sobie zawsze Jahwe przed swymi oczami
- nic mnie nie zachwieje, bo On jest po mojej prawicy.
Dlatego weseli się serce moje i raduje się dusza moja,
nawet ciało moje spoczywać będzie bezpiecznie,
bo nie zostawisz duszy mojej w grobie.
Ty mi wskazujesz drogę życia:
pełnię radości przy Tobie,
wieczyste rozkosze po Twojej praw
icy.
 

Psalm 16, miks tłumaczeń: BT, BP, BW, BG, norweska 2011

Okazuje się, że z Psalmów można całkiem dużo się dowiedzieć.

Zazwyczaj są to pieśni pisane przez Dawida. Króla Dawida. Tego Dawida, który walczył z Goliatem. Taki mały spryciarz.

Kim był Bóg dla Dawida - widać tutaj właśnie. Był Tym, który zabezpieczył jego przyszłość; Tym, który już do tej pory (do pory pisania tej pieśni) dał mu jakieś żyzne ziemie; Tym, który dał mu rozsądek, wskazuje drogę.

Jak Bóg może wskazać drogę w życiu? Może być tak, że podpowie, jakiego dokonać wyboru. Zdarza się. Jak? Sceptykowi tego nie można wytłumaczyć. Odpowiednie przekonanie gdzieś w środku, "zbiegi okoliczności", odpowiedni czas etc.

Może być też tak, że człowiek może się w tym zagubić - wówczas jedyną drogą, jaką Bóg na 100% pokazał, wspólną dla wszystkich, jest "pełnia radości przy Nim, wieczyste rozkosze po Jego prawicy". Czyli - Państwo Boga.

[inne Psalmy] 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz