czwartek, 21 listopada 2013

Psalm 18, Charakter Boga

Miłuję cię, Panie, mocy moja.
Pan skałą i twierdzą moją, i wybawieniem moim,
Bóg mój jest mi skałą, na której znajduję schronienie,
tarczą moją i mocą zbawienia mego, warownią moją.

Wzywam Pana, godnego chwały,
i jestem wolny od moich nieprzyjaciół.
W udręce mojej wzywałem Pana,
wołałem o pomoc do mego Boga.
Usłyszał On mój głos ze swojej świątyni,
wołanie moje dotarło do Jego uszu.

Wyratował mnie od potężnego nieprzyjaciela
i od tych, którzy mnie nienawidzili,
a byli mocniejsi ode mnie.
Zaskoczyli mnie w dniu udręki mojej,
ale Pan był podporą moją.
Wyprowadził mnie na szeroką przestrzeń,
i ocalił, bo mnie umiłował.

Wynagrodził mi Pan według sprawiedliwości mojej,
odpłacił mi według czystości moich rąk.
Chodziłem bowiem wiernie drogami Pana, 

i nigdy się nie sprzeniewierzyłem Bogu mojemu.
Wszystkie prawa Jego miałem przed swymi oczami,
a przykazań Jego nie odrzucałem od siebie,
byłem wobec niego nienaganny
i wystrzegałem się wszelkiego występku.

Dobrego i Ty darzysz dobrocią,
z człowiekiem rzetelnym postępujesz rzetelnie;
względem czystego objawiasz swą czystość,
wobec przewrotnego jesteś przebiegły.
Ty bowiem wybawiasz lud ubogi,
lecz oczy wyniosłych poniżasz.
Ty zaiste zapalasz pochodnię moją;
Boże mój, oświecasz moje ciemności.
Dzięki Tobie przebijam się przez szeregi,
z pomocą Boga mojego zdobywam mury.
Droga Boża doskonała jest;
słowo Pańskie jest ogniem wypławione.
On tarczą dla wszystkich, którzy doń się chronią.
Któż bowiem jest Bogiem oprócz Pana?
Kto jest skałą prócz Boga naszego?
To Bóg opasuje mnie mocą
i prostą czyni drogę moją;
On ćwiczy moje ręce do bitwy,
a moje ramiona do naciągania łuku spiżowego.
Dałeś mi tarczę swego wybawienia,
prawica twoja wspiera mnie,
a Twoja troskliwość czyni mnie wielkim.
Rozszerzyłeś ścieżkę dla mych kroków,
by nie zachwiały się kostki nóg moich.

Niech żyje Pan!
Niech będzie błogosławiona skała moja!
Niech będzie wysławiany Bóg, mój Wybawiciel!


Ps. 18, fragmenty, miks tłumaczeń: BW, BP, BT, BG

Dobrego i Ty darzysz dobrocią..., z człowiekiem rzetelnym Bóg postępuje rzetelnie, wobec przebiegłego też jest przebiegły... To ciekawe, że Bóg do każdego człowieka podchodzi wg jego własnego charakteru. Z praktyki wiem, że to uczy dystansu do samego siebie, spojrzenia z boku i większej tolerancji wobec diametralnej inności innych osób.

[inne Psalmy]



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz